گرامی داشت قیام دهم فروردین یزد
پایگاه مقاومت بسیج شهید هاشمی نژاد بهزیستی میبد

نظر شما در مورد مطالب این وب سایت چیست ؟ ( با ارائه نظرات خود ما را یاری دهید )

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان پایگاه بسیج شهید هاشمی نژاد میبد و آدرس pshn.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

آمار مطالب

کل مطالب : 119
کل نظرات : 25

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 5

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 22
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 22
بازدید ماه : 503
بازدید سال : 874
بازدید کلی : 13830
گرامی داشت قیام دهم فروردین یزد

از علماى شهر یزد مردم را به تعطیل عمومى و اجتماع در مسجد جامع یزد دعوت کرد و در آن اجتماع باشکوه طى یک سخنرانى انقلابى خواستار بازگشت حضرت امام خمینى ره از تبعید و آزادى زندانیان سیاسى و سرنگونى رژیم شد. در پایان این مراسم مردم به خیابانها ریختند و تظاهراتى را علیه رژیم برگزار کردند. این راهپیمایى و تظاهرات مردمى با حمله ماءموران رژیم و تیر اندازى به سوى آنان و به خاک و خون کشیده شدن جمعى از مردم یزد مجددا چهره واقعى رژیم را که در پشت نقاب فضاى باز سیاسى پنهان شده بود نمایاند و دگرباره سیاست سرکوب حکومت شاه بر سرتاسر ایران سایه افکند. به دنبال این قیامهاى خونین سرکوب حکومت شاه بر سرتاسر ایران سایه افکند. به دنبال این قیامهاى خونین جمعى از روحانیون به ایرانشهر تبعید و عده اى از مردم دستگیر و زندانى شدند.
فرداى آن روز نیز شهر یزد، شاهد تظاهرات گسترده اى بود و در ادامه تظاهرات ، اعتراض مردم در روز 12 فروردین ، حوزه علمیه یزد به مناسبت کشتار خونین این شهر اعلامیه اى انتشار داد و با شرح واقعه متذکر شد که ماءموران مسلح با سلاح آمریکایى که با پول مردم تهیه شده است آنان را در محاصره قرار دادند و حتى با بستن کلیه راههاى فرعى و کوچه هاى باریک مانع از فرار مردم شدند و سپس به طور وحشیانه به روى مردم آتش ‍ گشودند.
در پایان این اعلامیه از مردم خواسته شده بود که به مبارزه ادامه دهند.

در پى این وقایع مراجع بزرگوار آیت الله العظمى گلپایگانى ره ، آیت الله العظمى مرعشى نجفى ره و آیت الله العظمى شیرازى ره طى نامه هاى جداگانه اى به حضرت آیت الله صدوقى ه ضمن ابراز تاءسف شدید از این حوادث و آگاه سازى اذهان در برابر اقدامات رژیم در جهت تفرقه افکنى میان ملت و روحانیت بر ادامه مبارزه با رژیم در جهت تفرقه افکنى میان ملت و روحانیت بر ادامه مبارزه با رژیم منفور پهلوى تاءکید فرمودند و نوزدهم اردیبهشت را روز برگزارى چهلم شهداى یزد اعلام کردند.
اربعین شهداى تبریز در شهرهاى دیگرى چون اهواز و جهرم نیز همراه با حوادث بسیار ناگوار و به خاک و خون کشیده شدن مردم بود.
حضرت امام خمینى ره در نهم اردیبهشت همان سال به مناسبت قیام مردم یزد پیامى صادر کردند و در طى آن فرمودند:
سلام و تحیت بر مؤ منین محترم یزد و سایر شهرهایى که با خون خود بزرگداشت اربعین خونین تبریز را گرامى داشتند.
در قسمت دیگر بیانیه نیز فرمودند: ... در منطق شاه و مزدوران وابسته اش ‍ اهالى محترم تبریز که یکپارچه به پا خاستند و با فریاد مرگ بر شاه ، زمین را لرزاندند تعدادى از بیگانگان بودند که از خارج مرز به طور قاچاق وارد شده بودند و شما اهالى محترم یزد که دلاورانه قیام نمودند و با تعطیل عمومى و شعار متداول مرگ بر شاه ، عامل آمریکا را دیوانه تر کردید، معدودى هستید که از آن طرف مرز به صورت غیر قانونى وارد یزد شدید! اهالى ایران از شرق تا غرب و از شمال تا جنوب که یکپارچه از شاه متنفرند، ایرانى نیستند! اینان همگى به صورت قاچاق وارد ایران شده اند! در این منطق ، ایرانى خلاصه مى شود به صورت قاچاق وارد ایران شده اند! در این منطق ، ایرانى خلاصه مى شود در شاه و دار دسته اش و از مستشاران و کارمندان آمریکایى و انگلیسى و روسى و صهیونیستى و غارتگران بین المللى که اقتصاد ایران را قبضه کرده اند. ما که با این منطقها روبرو هستیم به خواست خداوند تعالى تا بر چیده شدن بساط ارتجاعى شاهنشاهى و برپا کردن حکومت عدالت گستر اسلامى دست از مبارزه بر نمى داریم ، تا حکومت دموکراسى به معنى واقعى جایگزین دیکتاتورى و خونریزیها شود.


تعداد بازدید از این مطلب: 145
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:



عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود